2009. szeptember 15., kedd

Végső állomás 4

Nyugodj darabokban

Tegnap elnéztünk a párommal a Végső állomás negyedik részét megnézni a kecskeméti 3D-s moziba. Neki tetszett, én igazából kicsit felemás érzésekkel jöttem ki. Egyrészről ez egy nagyszerűen megkoreografált horror, másrészről meg...

finaldestination4

Szóval érdekes, mert tetszett nekem is ez a film. A hibái ellenére is. Akadt belőlük rendesen, de el lehetett őket nézni. A sztori vezetésével nem sokat törődtek, lényegében csak a fantáziadúsabbnál fantáziadúsabb halálokra próbálták kihegyezni az egész történetet, de ez valahogy mégis működött. Az előző részekhez hasonlóan ez is egy durván nagy balesettel kezdődött. Ezúttal egy NASCAR futamon alakultak úgy a dolgok, hogy több mint ötven ember lelte halálát a versenypályán. A pár túlélő elég hamar rájön, hogy a látomás ami megmentette őket, csak pár plusz napot adott, de azért megtesznek mindent, hogy több legyen belőle.

Ezzel a részével igazából nekem egyetlen bajom van, de ez inkább csak egy személyes jellegű probléma: túl sok a gusztustalanság. Nem vérre gondolok, hisz az egy horrorban evidencia, hogy több művért használnak fel, mint amennyi vizet a stábtagok megisznak forgatás közben. Én itt most konkrétan az emberi belsőségek mutogatását tartom túlzónak. A halálesetek önmagában is elég sokkolóak lennének, szerintem semmi szükség arra, hogy majd mindnél lássuk a beleket, agyvelőt meg ilyesmit. Annyira nem durva a helyzet, mint a Véres Valentin 3D esetében, de azért nekem lehetett volna kevesebb.

Ami a karaktereket illeti azokból is megkapjuk az ilyenkor szokásosakat. A látó fiú, aki küzd mindenki megmentéséért. A fiú barátnője aki kellőképp talpraesett. A lány plázacica barátnője, meg a fiú legjobb barátja, aki úgy hajtja a csajokat, mint Barney, épp csak nincs olyan stílusa, na meg a kívülálló érettebb figura, aki eleinte hülyének nézi hőseinket. Rajtuk kívül csak ágyútöltelékeket láthatunk akik csak azért vannak a filmben, hogy a készítők minél durvábban ölhessék meg őket. Érdekes módon a sablonos dolgok ellenére is élvezhető a film, annyi lehetséges halálmódot vetnek fel minden áldozatnál, hogy nem győzünk válogatni, melyik lesz a befutó, de ha kell, tudnak igazán váratlant is húzni. Persze a milliónyi lehetőség közé becsúsznak egészen lehetetlen dolgok is és ezek épp a leggusztustalanabb halálokhoz köthetők.

Ami a színészeket illeti igazából semmi extrát nem lehet róluk elmondani. Kellőképp jó ahhoz mindenki, hogy ezeket a nem túl bonyolult karaktereket hozni tudja, de hozzá semmit nem tesznek. Ez nem az a film ami a karakterépítésről szól. Az egyedüli ismert színész amúgy a megannyi filmben és sorozatban látott Mykelti Wiliamson, de még ő sem kapott olyan emlékezetes karaktert, mint a korábbi részekben Tony Todd.

Ami a 3D-t illeti, meglepő, de néhány kivétellel én nem éreztem, hogy ez egy 3D-s film. Volt egy-két sokkoló kép, aminél valóban az volt a benyomásom, hogy ott vagyok a helyszínen és így nagyon ütött, főleg az elején a NASCAR balesetnél, de összességében ha csak a 3D-t vesszük, a Véres Valentin sokkal többet hozott ki a technológiából.

Egyszeri látványos horrorszórakozásnak mindenképp megfelelő a Végső állomás 4, a rettenetes harmadik résznél fényévekkel jobb, de azért a másodikat, vagy az elsőt nem éri el. Az biztos, hogy aki szerette az eddigieket, az nem fog csalódni. A filmmel kapcsolatos egyetlen igazi anyázós megjegyzésemet a a tovább utánra tartogatom, mert DURVÁN spoileres. Tehát csak az olvassa aki látta, vagy nem érdekli, hogy ellövöm a film csattanóját.Az anyázás pedig a filmvégkifejletéért jár. Ugyanis az egy az egyben megegyezik az előző részével. Túlélik páran az egész balhét, aztán egyszer csak derült égből villámcsapás, mindenki meghal. Szerintem oltári pofátlanság egymás után két filmben eljátszani ezt a trükköt. Ott metróbaleset volt, itt egy kamion rohan be a kávézóba, de a végkifejlet ugyanaz: a megmaradó szereplők is meghalnak. Oké, hogy nem foglalkozunk a karakterekkel, meg minden, de azért legalább valami kevés értelme legyen drukkolni a szereplőknek. Minek üljek be megnézni egy filmet, ha tudom, hogy MINDENKI meghal? Túlélik a legdurvább helyzeteket, hogy aztán tök banális haláluk legyen. Sokkal jobb lenne, ha olyasvalaki maradna életben, akire nem számítunk. Nekem már a harmadik rész végén sem igazán tetszett ez a húzás, de most konkrétan sikerült vele elrontaniuk az egyébként kifejezetten jó benyomásaimat a filmről. Kb a 89. percig: "Hú, ez egész jó lett, végre közelítenek a második színvonalához" 1 perccel később: "Na elmentek ti mind a picsába!" Nem mondom, hogy örökre elvették a kedvem az esetleges 5. résztől, de ha ott is eljátszák ugyanezt (spoiler ide, vagy oda én megnézem, hogy nem ez-e a vége) akkor én végleg elpártolok a szériától csakúgy mint a Fűrésszel is tettem.
Share/Bookmark

2 megjegyzés:

kevice írta...

No, megnéztem a filmet, 3D-s mozi híján másképp :) Eléggé rossz volt a minősége, de oda se neki, megnéztem.
Az eleje egész tetszett, sőt itt-ott észrevettem, hogy izgulok a szereplőkért, hogy vajon sikerül-e őket megmenteni vagy sem. A vége nekem sem tetszett, túl hirtelen volt, meg milyen már, hogy nekik pont ott kell lenniük és ott meghalniuk, mert így van megírva... Ez lett volna az új csavar?
Egy szó, mint száz, az első két rész volt egy egész, ott abba kellett volna hagyni, a többi rész csak bőrlehúzás, mint a már említett Fűrésznél.

Spawn írta...

Nem volt rossz, bár a sztori kicsit lógott a levegőben: Hőseink pár újság cikk alapján rájönnek, hogy a Halál üldözi őket, és egyből el is hiszik ezt...hát persze. Ezt leszámítva egynek elment.

Megjegyzés küldése